FAQ
Hieronder kunt u de antwoorden op diverse vaak voorkomende vragen. Mocht uw antwoord er niet tussen zitten? Twijfel dan niet en neem direct contact met ons op.
Algemeen
Op dit moment zijn er in verband met het covid 19 corona virus alleen rondleidingen op afspraak op maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag avond van 18:30 tot 19:30 uur.
U kunt telefonisch of per e-mail een afspraak maken. Als u komt kijken bij de honden dan mag u altijd uw dier meenemen mits correct ingeent.
Wij zijn ‘s morgens geopend van 7:30 t/m 9:30 en op de avond van 17:30 uur tot 19:00 uur.
U kunt vanaf 7:00 uur tot 9:30 uur uw hond brengen en halen vanaf 16:30 tot 19:00 uur
Dat kan telefonisch via 0162-437822 of per e-mail dierenpension@teraalst.nl.
Google maps: https://goo.gl/maps/tyRtoNrhGDu
Ja wij halen en brengen uw hond en/of kat (tegen vergoeding zie prijslijst) in een straal van 25 km rond Teraalst. Wij rijden CO2 neutraal met een 100% elektrische bestelbus
U kunt ( dit in tegenstelling tot de Dibevo voorwaarden ) tot een dag voor komst kosteloos annuleren ongeacht de reden van annuleren.
Dat kan, maar in het hoogseizoen alleen in overleg.
Ja, meerdere zoals bijvoorbeeld de gezondheid toestand, loops, niet gesocialiseerd, al dan niet gecastreerd, niet vrij van wormen, vlooien of teken.
Ja, overmacht valt hier buiten.
Ja dat kan maar alleen in overleg. De extra kosten hiervoor bedragen 20,- euro.
U kunt bij ons vooraf contant betalen en/of per pin ( ook contactloos )
In verband met de Covid19 corona epidemie bieden wij ook vingerlingen aan om te kunnen pinnen zonder het apparaat te hoeven aanraken.
Vingerling coronapinnen Dierenpension Teraalst
06-23665699
Via whatsapp kunt u natuurlijk vragen stellen. Wij gebruiken het ook om filmpjes en/of foto’s te delen van uw huisdier. Voor reserveringen verwijzen wij u naar onze site via het reserveringsformulier of voor bestaande klanten via het klanten portaal of per e-mail. U mag natuurlijk ook bellen (zoals vroeger….) 0162-437822.
Whatsapp / Facebook / Instagram / Telegram zijn voor ons hulpmiddelen om mee te informeren niet om te communiceren.
Nee dat doen wij niet, vakantie is loslaten …..
Nee dat doen wij niet, vakantie is loslaten …..
Reserveren kan alleen via de site www.teraalst.nl of telefonisch.
Whatsapp / Facebook / Instagram / Telegram zijn voor ons hulpmiddelen om mee te informeren niet om te communiceren.
Bel ons gerust op, daar maken wij tijd voor! Of kom langs voor een rondleiding.
Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!
Honden
Dit doen wij om het gedrag van uw hond te observeren en/of hij past in een van onze roedels. Onze doelstelling blijft om het uw hond naar de zin te maken. Na afloop stellen wij in kennis van onze bevindingen en krijgt u een eerlijk advies of uw hond geschikt is voor een verblijf in een pension.
Bij het inchecken controleren wij altijd eerst het paspoort van uw hond, kloppen de entingen, is het volledig ingevuld, NAW gegevens, nood nummer en mail adres. Als dat klopt vullen wij een klantenkaart in waarop wij extra informatie vermelden zoals het nood nummer, eventueel medicijn gebruik of eigen voer evenals het ras, geslacht en of uw hond is gesteriliseerd of gecastreerd.
Aan de klant zal een exemplaar van de pension voorwaarden worden gegeven. Bij schriftelijk contact of per e-mail ontvangt u deze voorwaarden per post of per e-mail. De klantenkaart, voorzien van de handtekening van de klant, geldt als akkoord van de pension voorwaarden.
Na betaling ( contant of pin ) nemen wij uw hond mee naar buiten en plaatsen hem in een roedel of apart afhankelijk van zijn ervaring met het pension. U kunt niet mee om de hond te plaatsen, dit is voor u misschien vervelend maar dient in het belang van uw hond en de andere dierenpension gasten.
Wij verkopen geen vierkante meters ( ruimte ) maar zorg. En de zorg voor iedere hond is even belangrijk vandaar dat wij een
prijs hanteren. Wij maken geen onderscheid in kleine, middelgrote of grote honden, ook niet in kwetsbare, zieke en/of oude
honden en katten.
Alle honden en katten die bij ons logeren krijgen de zorg die ze verdienen!
De dieren krijgen een eigen plek die aansluit op de thuissituatie. Binnen kunnen de dieren elkaar horen en zien.
Meerdere keren per dag bij het naar buiten gaan worden er groepen honden gevormd waarbij we rekening houden met het roedel gedrag. Gemiddeld zijn de dieren 5 uur per dag buiten. We streven hierbij naar een harmonieuze interactie.
We bieden de dieren een vaste dagindeling. Om 7:00 uur komen de eerste honden in de dagopvang binnen. Om 7:30 uur staan alle honden buiten. Uiterlijk 10:00 uur zijn alle dieren binnen en krijgen ze te eten. Daarna krijgen de dieren een paar uur rust. Dus na het eten is er rust zodat de kans op onder andere een kantel maag minimaal is. Alle dieren krijgen een eigen kennel. Komen ze als duo of trio binnen dan mogen ze natuurlijk bij elkaar blijven. Om 15:30 uur starten wij met het middag programma. Uiterlijk 16:30 uur staan alle dieren in roedels weer buiten en kunnen ze lekker ravotten. Vanaf 16:30 uur kunnen de dagopvang/crèche honden worden opgehaald. Uiterlijk 19:00 uur zijn alle dieren weer binnen en krijgen ze te eten. Wij gaan s’avonds niet een rondje lopen zoals u dat wellicht thuis wel doet.
Nee, dat kan van een dag tot meerdere maanden.
Reuen hoeven bij ons niet gecastreerd te zijn. Belangrijk is wel dat uw reu in een roedel is te plaatsen. Dit bepalen wij altijd
tijdens de testdag.
Ja dat kan, u kunt het bij het inchecken melden. Op onze site kunt u de prijzen terug vinden.
U doet er niet verstandig aan om uw hond bij andere honden te plaatsen als u weet dat hij niet met zijn soortgenoten door een deur kan.
Dan wordt de ‘vakantie’ eerder een opsluiten en apart houden van andere honden. Dat is niet onze doelstelling namelijk het uw dier naar
de zin maken
Natuurlijk gaan wij altijd naar een dierenarts, indien mogelijk naar uw eigen dierenarts. Wij stellen u daarvan op de hoogte via het nood nummer dat wij van u hebben doorgekregen. Indien u dat niet wilt en liever geïnformeerd wilt worden bij thuiskomst moet u dat melden bij het inchecken.
Ja dat kan, vermeld wel duidelijk, wat, wanneer, hoe vaak, de toedien duur en reden. Ook op de verpakking!
Ja dat kan, u moet het wel van te voren melden zodat wij de natuurlijke maatregelen kunnen nemen.
Ja, bij ieder verblijf bent u verplicht u het inenting boekje meenemen. Bij controle door de daartoe bevoegde instanties moeten
wij kunnen aantonen dat uw huisdier goed is ingeënt. Ook is het handig dat als uw huisdier ziek mocht worden, wij weten bij welke
dierenarts uw dier onder behandeling is.
Ja dat mag. Uw kleed/kussen kan wel verloren gaan. Ook kan het nat en vies worden. Wij werken zelf met Fleece dekens die
regelmatig worden verschoond. Ook krijgt iedere hond een eigen plastic mand. Wilt u toch een eigen mand meegeven dan moet
hij van plastic zijn en goed herkenbaar gemerkt om verwisseling / zoek raken tegen te gaan. Wij wassen dagelijks manden en kleden.
Zeker bij slecht weer wordt alles nat en krijgt uw hond weer een droge schone slaapplek. Ook spullen die u meegeeft gaan dan de was in.
Vandaar dat u uw eigen spullen goed moet markeren.
Dierenpension Teraalst is niet aansprakelijk bij zoekraken, beschadiging van speeltjes manden of kleden.
Ja dat kan. Wilt u het wel goed markeren met de naam/ras van uw hond om verwisseling te voorkomen. Dit geldt ook voor het droog voer. Graag per maaltijd verpakken en voorzien van naam en ras. Er zijn namelijk meer honden die Fikkie heten. En geef ook iets extra mee ( ook uw vakantie kan uitlopen door vertraging van de vlucht of anderszins ) Wilt u ook het merk en soort voer vermelden als het medicinaal is bijvoorbeeld gluten vrij of lam en rijst etc.
Het is niet mogelijk om een loopse teef op te nemen in ons pension. Niet alleen worden alle reuen onrustig maar ook uw eigen hond doet u
er geen plezier mee.
Onze doelstelling is het om het uw huisdier naar de zin te maken. Belangrijk daarbij is dat uw hond goed gesocialiseerd is en past in een roedel.
Houd u er rekening mee dat de schoolvakanties, bouwvak en feestdagen altijd vrij snel zijn volgeboekt. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij u om ruimschoots van te voren te reservereren.
Ja dat kan. Wilt u het trimmen wel tijdig doorgeven liefst al op het reservering formulier. Wassen doorgeven kan ook op de dag van het inchecken. De prijzen vindt u op onze site en in de ontvangst ruimte.
Ja dat kan zeker. Qua leeftijd en entingen kan een pup bij ons verblijven 14 dagen na de laatste entingen . Normaliter is dat na 14-16 weken.
Wij bieden ook puppy care aan. Zie onze site.
De riem en halsband mag u mee terug nemen naar huis. Dit is mede om beschadiging en zoekraken cq verwisselen te voorkomen. De honden lopen bij ons altijd los.
Ja, alle niet gesocialiseerde honden. U doet uw eigen hond er geen plezier mee en ook is er een verhoogd risico op beschadigingen omdat wij met roedels werken.
U doet er niet verstandig aan om uw hond bij andere honden te plaatsen als u weet dat hij niet met zijn soortgenoten door een deur kan. Dan wordt de ‘vakantie’ eerder een opsluiten en apart houden van andere honden. Dat is niet onze doelstelling namelijk het uw dier naar de zin maken.
Ja dat mag zeker zowel in de binnen verblijven als buiten.
Wij voeren Royal Canin, Prins en Champ.
Nee, het is veel bewerkelijker om eigen voer te geven. De prijs van het voer staat niet in verhouding tot de extra tijd die het vraagt om uw
hond te voeren.
Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!
Katten
Meestal geven wij de transport box mee terug naar huis. Dit om zoekraken en verwisseling van uw transport box te voorkomen.
Bij het inchecken controleren wij altijd eerst het paspoort van uw kat kloppen de entingen, is het volledig ingevuld, NAW gegevens, nood nummer en mail adres. Als dat klopt vullen wij een klantenkaart in waarop wij extra informatie vermelden zoals het nood nummer, eventueel medicijn gebruik of eigen voer evenals het ras, geslacht en of uw kat is gesteriliseerd of gecastreerd. Uw kat krijgt alleen een identificatie bandje bij groepsverblijf. Uw kat mag natuurlijk ook een eigen bandje om.
Aan de klant zal een exemplaar van de pension voorwaarden worden gegeven. Bij schriftelijk contact of per e-mail ontvangt u deze voorwaarden per post of per e-mail. De klantenkaart, voorzien van de handtekening van de klant, geldt als akkoord van de pension voorwaarden.
Na betaling ( contant of pin ) nemen wij uw kat mee naar de besproken huisvesting vorm en plaatsen hem in een groep of apart. U kunt mee om de kat te plaatsen, ook mag u als uw kat apart wordt gehuisvest de ruimte mede inrichten met eventueel eigen speeltjes knuffels en kleedjes
De groepen bestaan maximaal uit 20 katten.
Natuurlijk gaan wij altijd naar een dierenarts, indien mogelijk naar uw eigen dierenarts. Wij stellen u daarvan op de hoogte via
het nood nummer dat wij van u hebben doorgekregen. Indien u dat niet wilt en liever geïnformeerd wilt worden bij thuiskomst
moet u dat melden bij het inchecken.
Dat is geen probleem mits uw poes het toelaat door een vreemde. Wij rekenen wel een toeslag van 2,50 euro per dag en plaatsen
uw kat in quarantaine. Het is geen doen om een poes meerdere keren per dag uit de groep te halen (vangen) en dan medicijn toe te dienen.
Dat is niet fijn voor uw kat en de andere gasten.
Nee, bij eigen voer of medicijn wordt de kat altijd apart gehuisvest, dit ook om de rust van de andere pensiongasten te waarborgen.
Ja, bij ieder verblijf moet u het inenting boekje meenemen. Bij controle door de daartoe bevoegde instanties moeten wij kunnen
aantonen dat uw huisdier goed is ingeënt. Ook is het handig als uw huisdier ziek mocht worden, wij dan weten bij welke dierenarts
uw dier onder behandeling is.
Als uw kat individueel wordt gehuisvest dan mag u de ruimte zelf inrichten. In de groepshuisvesting kan dat niet!
Als uw kat individueel wordt gehuisvest dan mag u eigen voer meegeven. In de groepen kan dat niet!.
Nee, de meeste katten houden niet van een wisselende omgeving. Eenmaal gewend blijven ze in de huisvesting
vorm die is gekozen.
Indoor: groep, bedstee, stapelbed, quarantaine
Outdoor: iglo, lodge, boomhut, kattenvillas
Katers van 5 maanden of ouder moeten gecastreerd zijn om te kunnen komen logeren. De reden is dat een kater vanaf 5 maanden geslachtsrijp kan zijn en dat hij gaat sproeien.
Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!