FAQ

Hieronder kunt u de antwoorden op diverse vaak voorkomende vragen. Mocht uw antwoord er niet tussen zitten? Twijfel dan niet en neem direct contact met ons op.

Algemeen

Kan ik het dierenpension bezichtigen? Of een rondleiding?

Op dit moment zijn er in verband met het covid 19 corona virus alleen rondleidingen op afspraak op maandag, donderdag, vrijdag en zaterdag avond van 18:30 tot 19:30 uur.

U kunt telefonisch of per e-mail een afspraak maken. Als u komt kijken bij de honden dan mag u altijd uw dier meenemen mits correct ingeent.

 

Wat zijn de openingstijden?

Wij zijn ‘s morgens geopend van 7:30 t/m 9:30 en op de avond van 17:30 uur tot 19:00 uur.

Wat zijn de haal en breng momenten van de dagopvang?

U kunt vanaf 7:00 uur tot 9:30 uur uw hond brengen en halen vanaf 16:30 tot 19:00 uur

Hoe kan ik een reservering aanpassen / wijzigen?

Dat kan telefonisch via 0162-437822 of per e-mail dierenpension@teraalst.nl.

Kunt u een routebeschrijving geven naar dierenpension Teraalst
Is er ook een huisdieren shuttle – taxi?

Ja wij halen en brengen uw hond en/of kat (tegen vergoeding zie prijslijst) in een straal van 25 km rond Teraalst. Wij rijden CO2 neutraal met een 100% elektrische bestelbus

Wat zijn de annulering voorwaarden?

U kunt ( dit in tegenstelling tot de Dibevo voorwaarden ) tot een dag voor komst kosteloos annuleren ongeacht de reden van annuleren.

Kan ik langer wegblijven met vakantie?

Dat kan, maar in het hoogseizoen alleen in overleg.

Zijn er redenen waardoor een huisdier wordt geweigerd?

Ja, meerdere zoals bijvoorbeeld de gezondheid toestand, loops, niet gesocialiseerd, al dan niet gecastreerd, niet vrij van wormen, vlooien of teken.

Als ik mijn huisdier eerder ophaal moet ik dan de gehele gereserveerde periode betalen?

Ja, overmacht valt hier buiten.

 

Kan ik ons huisdier ook buiten de openingstijden ophalen en/of brengen?

Ja dat kan maar alleen in overleg. De extra kosten hiervoor bedragen 20,- euro.

Hoe kan ik bij u betalen?

U kunt bij ons vooraf contant betalen en/of per pin ( ook contactloos ) ook i-deal betaling is mogelijk via ons reservering systeem.

Wat is het WhatsApp nummer?

06-23665699

Via whatsapp kunt u natuurlijk vragen stellen. Wij gebruiken het ook om filmpjes en/of foto’s te delen van uw huisdier. Voor reserveringen verwijzen wij u naar onze site via het reserveringsformulier of voor bestaande klanten via het klanten portaal of per e-mail. U mag natuurlijk ook bellen (zoals vroeger….) 0162-437822.

Whatsapp / Facebook / Instagram / Telegram zijn voor ons hulpmiddelen om mee te informeren niet om te communiceren.

Kunt u tijdens het verblijf foto’s en filmpjes sturen via WhatsApp

Nee dat doen wij niet, vakantie is loslaten …..

Kunt u tijdens het verblijf foto’s en filmpjes posten op facebook?

Nee dat doen wij niet, vakantie is loslaten …..

Kan je via Facebook, Whatsapp, Instagram of Telegram reserveren ?

Reserveren kan alleen via de site www.teraalst.nl of telefonisch.

Whatsapp / Facebook / Instagram / Telegram zijn voor ons hulpmiddelen om mee te informeren niet om te communiceren.

Bel ons gerust op, daar maken wij tijd voor! Of kom langs voor een rondleiding.

Honden en katten ingang gescheiden

Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!

Honden

Waarom biedt u een gratis testdag aan?

Dit doen wij om het gedrag van uw hond te observeren en/of hij past in een van onze roedels. Onze doelstelling blijft om het uw hond naar de zin te maken. Na afloop stellen wij in kennis van onze bevindingen en krijgt u een eerlijk advies of uw hond geschikt is voor een verblijf in een pension.

Hoe gaat het brengen/afleveren van mijn hond?

Bij het inchecken controleren wij altijd eerst het paspoort van uw hond, kloppen de entingen, is het volledig ingevuld, NAW gegevens, nood nummer en mail adres. Als dat klopt vullen wij een klantenkaart in waarop wij extra informatie vermelden zoals het nood nummer, eventueel medicijn gebruik of eigen voer evenals het ras, geslacht en of uw hond is gesteriliseerd of gecastreerd.

Aan de klant zal een exemplaar van de pension voorwaarden worden gegeven. Bij schriftelijk contact of per e-mail ontvangt u deze voorwaarden per post of per e-mail. De klantenkaart, voorzien van de handtekening van de klant, geldt als akkoord van de pension voorwaarden.

Na betaling ( contant of pin ) nemen wij uw hond mee naar buiten en plaatsen hem in een roedel of apart afhankelijk van zijn ervaring met het pension. U kunt niet mee om de hond te plaatsen, dit is voor u misschien vervelend maar dient in het belang van uw hond en de andere dierenpension gasten.

Waarom kosten alle honden evenveel en maakt u geen onderscheid in het formaat?

Wij verkopen geen vierkante meters ( ruimte ) maar zorg. En de zorg voor iedere hond is even belangrijk vandaar dat wij een
prijs hanteren. Wij maken geen onderscheid in kleine, middelgrote of grote honden, ook niet in kwetsbare, zieke en/of oude
honden en katten.

Alle honden en katten die bij ons logeren krijgen de zorg die ze verdienen!

Hoe ziet de dag van een hond eruit?

De dieren krijgen een eigen plek die aansluit op de thuissituatie. Binnen kunnen de dieren elkaar horen en zien.

Meerdere keren per dag bij het naar buiten gaan worden er groepen honden gevormd waarbij we rekening houden met het roedel gedrag. Gemiddeld zijn de dieren 5 uur per dag buiten. We streven hierbij naar een harmonieuze interactie.

We bieden de dieren een vaste dagindeling. Om 7:00 uur komen de eerste honden in de dagopvang binnen. Om 7:30 uur staan alle honden buiten. Uiterlijk 10:00 uur zijn alle dieren binnen en krijgen ze te eten. Daarna krijgen de dieren een paar uur rust. Dus na het eten is er rust zodat de kans op onder andere een kantel maag minimaal is. Alle dieren krijgen een eigen kennel. Komen ze als duo of trio binnen dan mogen ze natuurlijk bij elkaar blijven. Om 15:30 uur starten wij met het middag programma. Uiterlijk 16:30 uur staan alle dieren in roedels weer buiten en kunnen ze lekker ravotten. Vanaf 16:30 uur kunnen de dagopvang/crèche honden worden opgehaald. Uiterlijk 19:00 uur zijn alle dieren weer binnen en krijgen ze te eten. Wij gaan s’avonds niet een rondje lopen zoals u dat wellicht thuis wel doet.

Is er een minimale of maximale tijd dat een hond kan verblijven?

Nee, dat kan van een dag tot meerdere maanden.

Mijn reu is niet gecastreerd, mag hij dan komen?

Reuen hoeven bij ons niet gecastreerd te zijn. Belangrijk is wel dat uw reu in een roedel is te plaatsen. Dit bepalen wij altijd
tijdens de testdag.

Kunt u mijn hond wassen voordat ik hem ophaal?

Ja dat kan, u kunt het bij het inchecken melden. Op onze site kunt u de prijzen terug vinden.

Mijn hond kan niet bij andere honden, mag hij dan bij u logeren?

U doet er niet verstandig aan om uw hond bij andere honden te plaatsen als u weet dat hij niet met zijn soortgenoten door een deur kan.
Dan wordt de ‘vakantie’ eerder een opsluiten en apart houden van andere honden. Dat is niet onze doelstelling namelijk het uw dier naar
de zin maken

Als mijn hond ziek wordt, wat doet u dan?

Natuurlijk gaan wij altijd naar een dierenarts, indien mogelijk naar uw eigen dierenarts. Wij stellen u daarvan op de hoogte via het nood nummer dat wij van u hebben doorgekregen. Indien u dat niet wilt en liever geïnformeerd wilt worden bij thuiskomst moet u dat melden bij het inchecken.

Mijn hond heeft medicijnen, kunt u die toedienen?

Ja dat kan, vermeld wel duidelijk, wat, wanneer, hoe vaak, de toedien duur en reden. Ook op de verpakking!

Als mijn hond eigen voer heeft en medicijn mag hij dan toch komen?

Ja dat kan, u moet het wel van te voren melden zodat wij de natuurlijke maatregelen kunnen nemen.

Moet ik het inenting boekje van mijn hond meenemen?

Ja, bij ieder verblijf bent u verplicht u het inenting boekje meenemen. Bij controle door de daartoe bevoegde instanties moeten
wij kunnen aantonen dat uw huisdier goed is ingeënt. Ook is het handig dat als uw huisdier ziek mocht worden, wij weten bij welke
dierenarts uw dier onder behandeling is.

Mag ik mijn hond zijn eigen mand kleed of speeltjes meegeven?

Ja dat mag. Uw kleed/kussen kan wel verloren gaan. Ook kan het nat en vies worden. Wij werken zelf met Fleece dekens die
regelmatig worden verschoond. Ook krijgt iedere hond een eigen plastic mand. Wilt u toch een eigen mand meegeven dan moet
hij van plastic zijn en goed herkenbaar gemerkt om verwisseling / zoek raken tegen te gaan. Wij wassen dagelijks manden en kleden.
Zeker bij slecht weer wordt alles nat en krijgt uw hond weer een droge schone slaapplek. Ook spullen die u meegeeft gaan dan de was in.
Vandaar dat u uw eigen spullen goed moet markeren.

Dierenpension Teraalst is niet aansprakelijk bij zoekraken, beschadiging van speeltjes manden of kleden.

Mijn hond heeft eigen (diepvries) voer kan ik dat meegeven?

Ja dat kan. Wilt u het wel goed markeren met de naam/ras van uw hond om verwisseling te voorkomen. Dit geldt ook voor het droog voer. Graag per maaltijd verpakken en voorzien van naam en ras. Er zijn namelijk meer honden die Fikkie heten. En geef ook iets extra mee ( ook uw vakantie kan uitlopen door vertraging van de vlucht of anderszins ) Wilt u ook het merk en soort voer vermelden als het medicinaal is bijvoorbeeld gluten vrij of lam en rijst etc.

Als mijn hond loops is / wordt mag ik haar dan brengen?

Het is niet mogelijk om een loopse teef op te nemen in ons pension. Niet alleen worden alle reuen onrustig maar ook uw eigen hond doet u
er geen plezier mee.

Kan mijn hond altijd bij u terecht?

Onze doelstelling is het om het uw huisdier naar de zin te maken. Belangrijk daarbij is dat uw hond goed gesocialiseerd is en past in een roedel.

Houd u er rekening mee dat de schoolvakanties, bouwvak en feestdagen altijd vrij snel zijn volgeboekt. Om teleurstellingen te voorkomen adviseren wij u om ruimschoots van te voren te reservereren.

Kan mijn hond worden getrimd / gewassen

Ja dat kan. Wilt u het trimmen wel tijdig doorgeven liefst al op het reservering formulier. Wassen doorgeven kan ook op de dag van het inchecken. De prijzen vindt u op onze site en in de ontvangst ruimte.

Kan mijn pup ook op vakantie komen?

Ja dat kan zeker. Qua leeftijd en entingen kan een pup bij ons verblijven 14 dagen na de laatste entingen . Normaliter is dat na 14-16 weken.
Wij bieden ook puppy care aan. Zie onze site.

Heeft u mijn riem nodig?

De riem en halsband mag u mee terug nemen naar huis. Dit is mede om beschadiging en zoekraken cq verwisselen te voorkomen. De honden lopen bij ons altijd los.

Zijn er honden of rassen die jullie niet aannemen?

Ja, alle niet gesocialiseerde honden. U doet uw eigen hond er geen plezier mee en ook is er een verhoogd risico op beschadigingen omdat wij met roedels werken.

U doet er niet verstandig aan om uw hond bij andere honden te plaatsen als u weet dat hij niet met zijn soortgenoten door een deur kan. Dan wordt de ‘vakantie’ eerder een opsluiten en apart houden van andere honden. Dat is niet onze doelstelling namelijk het uw dier naar de zin maken.

Ik kom met meerdere honden, mogen ze bij elkaar verblijven?

Ja dat mag zeker zowel in de binnen verblijven als buiten.

Wat voor voeding geven jullie de honden?

Wij voeren Royal Canin, Prins en Champ.

Krijgt mijn hond korting als hij zijn eigen voer meeneemt?

Nee, het is veel bewerkelijker om eigen voer te geven. De prijs van het voer staat niet in verhouding tot de extra tijd die het vraagt om uw
hond te voeren.

Honden en katten ingang gescheiden

Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!

Katten

Mag ik de transport box bij u achterlaten?

Meestal geven wij de transport box mee terug naar huis. Dit om zoekraken en verwisseling van uw transport box te voorkomen.

Hoe gaat het afleveren van mijn kat?

Bij het inchecken controleren wij altijd eerst het paspoort van uw kat kloppen de entingen, is het volledig ingevuld, NAW gegevens, nood nummer en mail adres. Als dat klopt vullen wij een klantenkaart in waarop wij extra informatie vermelden zoals het nood nummer, eventueel medicijn gebruik of eigen voer evenals het ras, geslacht en of uw kat is gesteriliseerd of gecastreerd. Uw kat krijgt alleen een identificatie bandje bij groepsverblijf. Uw kat mag natuurlijk ook een eigen bandje om.

Aan de klant zal een exemplaar van de pension voorwaarden worden gegeven. Bij schriftelijk contact of per e-mail ontvangt u deze voorwaarden per post of per e-mail. De klantenkaart, voorzien van de handtekening van de klant, geldt als akkoord van de pension voorwaarden.

Na betaling ( contant of pin ) nemen wij uw kat mee naar de besproken huisvesting vorm en plaatsen hem in een groep of apart. U kunt mee om de kat te plaatsen, ook mag u als uw kat apart wordt gehuisvest de ruimte mede inrichten met eventueel eigen speeltjes knuffels en kleedjes

Als mijn kat in een groep wordt geplaatst hoe groot is dan de groep?

De groepen bestaan maximaal uit 20 katten.

Als mijn poes ziek wordt, wat doet u dan?

Natuurlijk gaan wij altijd naar een dierenarts, indien mogelijk naar uw eigen dierenarts. Wij stellen u daarvan op de hoogte via
het nood nummer dat wij van u hebben doorgekregen. Indien u dat niet wilt en liever geïnformeerd wilt worden bij thuiskomst
moet u dat melden bij het inchecken.

Mijn poes heeft medicijnen, kunt u die toedienen?

Dat is geen probleem mits uw poes het toelaat door een vreemde. Wij rekenen wel een toeslag van 2,50 euro per dag en plaatsen
uw kat in quarantaine. Het is geen doen om een poes meerdere keren per dag uit de groep te halen (vangen) en dan medicijn toe te dienen.
Dat is niet fijn voor uw kat en de andere gasten.

Als mijn kat eigen voer heeft en medicijn mag hij dan toch in de groep?

Nee, bij eigen voer of medicijn wordt de kat altijd apart gehuisvest, dit ook om de rust van de andere pensiongasten te waarborgen.

Moet ik het inenting boekje van mijn poes meenemen?

Ja, bij ieder verblijf moet u het inenting boekje meenemen. Bij controle door de daartoe bevoegde instanties moeten wij kunnen
aantonen dat uw huisdier goed is ingeënt. Ook is het handig als uw huisdier ziek mocht worden, wij dan weten bij welke dierenarts
uw dier onder behandeling is.

Mag ik mijn kat zijn eigen mandje en kleedje meegeven?

Als uw kat individueel wordt gehuisvest dan mag u de ruimte zelf inrichten. In de groepshuisvesting kan dat niet!

Mijn kat heeft eigen voer kan ik dat meegeven?

Als uw kat individueel wordt gehuisvest dan mag u eigen voer meegeven. In de groepen kan dat niet!.

Kan mijn kat overdag buiten zijn en ’s nachts binnen?

Nee, de meeste katten houden niet van een wisselende omgeving. Eenmaal gewend blijven ze in de huisvesting
vorm die is gekozen.

Welke huisvesting vormen zijn er?

Indoor: groep, bedstee, stapelbed, quarantaine
Outdoor: iglo, lodge, boomhut, kattenvillas

Moet mijn kater gecastreerd zijn?

Katers van 5 maanden of ouder moeten gecastreerd zijn om te kunnen komen logeren. De reden is dat een kater vanaf 5 maanden geslachtsrijp kan zijn en dat hij gaat sproeien.

Honden en katten ingang gescheiden

Geen extra stress, voor uw hond en kat is er een eigen ingang, ze hoeven elkaar niet te treffen!